És quan no hi ha alguna cosa.
La tolerància zero ha d’aparèixer davant de fets injustos, com ara en les agressions xenòfobes. El nostre objectiu és arribar a zero; tolerància zero amb la fam, la xenofòbia, les violències de tota mena, etc. Només amb el nostre posicionament ferm contra les discriminacions i les injustícies assolirem un món millor per a tothom.

Activitat Zero Baixa
- Títol de la unitat didàctica: Zero
- Persones destinatàries: alumnes de cicle superior de primària i 1r cicle de l’ESO
- Agrupaments: activitats individuals i en grups de 4 persones
- Temporització: de 4 a 8 hores
- Recursos: aula ordinària, ordinador, projector, pissarra, cartolines, retoladors de colors i pega
- Objectius:
6.1. Assolir les competències bàsiques de:
-Cicle superior de primària de l’àmbit d’educació en valors i contribuir a l’assoliment dels continguts clau dels àmbits lingüístics, de medi i dels eixos transversals (digital, aprendre a aprendre, autonomia, iniciativa i emprenedoria)
-1r cicle de l’ESO, en l’àmbit personal i social
6.2. Conscienciar de la importància de la col·laboració de tothom per a arribar a erradicar totes les injustícies i valorar la nostra actitud com a mitjà transformador de la societat.
-De l’àmbit de l’educació en valors a cicle superior de primària: C1, C2, C3, C4, C5, C6, C7 i C8.
-De l’àmbit personal i social a 1r cicle de l’ESO: C1, C2, C3 i C4
-De l’àmbit de cultura i valors a 1r cicle de l’ESO: C1, C2, C3, C4, C5, C6, C8 i C10
Activitats de sensibilització i motivació | Reflexió sobre la il·lustració (activitat 1) |
Activitats de conceptes i continguts clau | Consolidació dels conceptes i dels continguts clau (activitats 1 i 2) |
De conclusions i propostes de canvi | (Activitat 2) |
Activitats per a l’alumnat:
1-Observa la il·lustració i explica com el valor «zero» perd el sentit negatiu que habitualment li donem (p. ex., quan diem «en llengües és un zero a l’esquerra») i adquireix la importància de valor 10.
2-Projecte de reflexió sobre tot l’Abecedari
2.1-Elaboreu un llistat amb tots els conceptes del llibre que haurien d’arribar a ser «zero». Trieu-ne un i feu un mural amb propostes per tal d’aconseguir que arribin a zero a l’escola i en la nostra societat.
Aspectes que han d’aparèixer al treball:
- Títol
- Concepte
- Motius pels quals heu triat la paraula escollida
- Exemples que demostrin que estem lluny de convertir la paraula triada en zero a l’escola i en la societat
- Propostes de canvi i de millora
- Proposeu d’afegir una nova activitat pedagògica a la paraula triada
Podeu fer dibuixos, gràfiques, PowerPoint, imatges, etc. Tots els treballs s’exposaran a l’aula i es votarà el millor projecte.